Vynucený vznik značky Epiderma

Založení značky Epiderma byl důsledek celkového mého letitého snažení, včetně pádů a znovu vstání, podrazů a krádeží. Dokonce si myslím, že to ani jinak dopadnout  nemohlo. A že vznik značky Epiderma byl předem předurčen.

Psal se podzim roku 2013, kdy mi byla ukradena prosperující kosmetická firma Parentera a.s. a známá značka CutisHelp. Důvody, proč mi přátelé, tehdy jsem si to myslel, ukradli firmu, popíšu někdy jindy v samostatné kapitole.

Sama krádež byla pro mne šok. Byl jsem paralyzovaný a můj mozek nemohl pochopit, co se vlastně děje. A tak to běželo asi 4 měsíce, čtyři měsíce nicnedělání, než jsem pochopil, že vlastně mohu založit jinou značku a plynně navázat na mé poznatky z let minulých. Za těch patnáct let jsem pročetl mnoho zahraničních studií o účincích konopí a CBD ( kanabidiolu), abych mohl vytvořit novou kompozici se základem CBD. Ale jak na to? Nebyly peníze.

Náhodou jsem si vzpomněl na jednu obchodnici, jmenovala se Alice, která měla zájem o spolupráci s mojí firmou, tehdy ještě Parenteral. Měla mít zastoupení mých výrobků CutisHelp v arabském světě. Pracovali jsme na tom asi dva roky, aby potom přišly arabské nepokoje v roce 2011 a následně válka. A obchod byl zničen. Škoda. No a na tuto obchodnici jsem si vzpomněl a oslovil ji. Souhlasila a zainvestovala do nové firmy – Cebadex SE. Později si naše firma vzala velkou bankovní půjčku, právě na rozjezd značky Epiderma. Ale tam ještě nejsme. Nejdříve tomu předcházely různé peripetie a nesmyslné tahanice s novým společníkem Cebadexu.

Naše firma Cebadex SE, kterou jsme s paní Alicí ( nyní společník firmy ) založili v roce 2014, si mohla na vlastní rozjezd vydělat sama. A ne malé peníze. V řádu několik desítek miliónů. Tou dobou bylo velice výhodné prodávat konopný extrakt z technického konopí do USA.

Abych vše stihl, přijal jsem dalšího společníka, kterému jsem nabídl 5% v akciích firmy Cebadex SE. Jenže se ukázalo, že jeho hlavní činností nebyla práce, ale spekulace, co za to a jaké budou jeho odměny. Byl jsem poučen z předešlé firmy Parenteral, a proto jsem se raději s ním rozešel dříve, než mohl něco napáchat. I tak stál jeho odchod firmu dvě stě padesát tisíc korun. A další zdržení, protože původní název mé nové kosmetické značky Celoderm, si nechal patentovat sám na sebe.

Vrátím se o jeden odstavec výše. Za finančního přispění společníka paní Alice jsme dokázali vyrobit tři sta kilogramů extraktu v exportní ceně patnáct miliónů korun. I kupce jsme měli. Prodej byl připraven. Ale asi osud měl a má se mnou jiné plány a tak se stalo, že USA zakázala import konopného extraktu. A bylo to. Zůstaly mně dva sudy s extraktem. Více méně v ten moment neprodejné.

Po tomto zklamání, kdy jsme neměli peníze na výrobu nové kosmetické řady, jsme se s paní Alicí poradili, co dál. Nejdříve vymyslet jméno nové značky a potom sehnat peníze. Velké peníze.

Název značky by měl být především zapamatovatelný. Nakonec jsem narazil ve svých úvahách, při hledání názvu značky kosmetiky, na otázku, na co kosmetika vlastně bude? No přece ke klidnění zánětů kůže. Na epidermis. Podíval jsem se do patentovaných značek a ejhle – slovo Epiderma bylo kupodivu volné.  A hned jsem tento název zapatentoval. Podařilo se a značka Epiderma byla na světě. Epiderma vychází se slova epidermis, což je nejsvrchnější vrstva kůže, která má sedm vrstev.

A co dál? Název značky jsme měli. Nezbývalo, než vypracovat projekt na výrobu kosmetiky a požádat banku. A bingo! Úvěr jsme obdrželi. Nyní již nic nestálo v cestě za výrobou a budování značky Epiderma!

Složitá cesta, že? Ale tak se asi rodí každá známá značka. Věřte značce Epiderma.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.